REKLAMA
Znaleziono 9579 wyników
"Wiedenka" dla szybszych pociągów – perony dostosowane zostaną do prędkości 160 km/hartykuł
Pokaż artykuł
"Wiedenka" dla szybszych pociągów – perony dostosowane zostaną do prędkości 160 km/h
We wrześniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły prace na 21 stacjach i przystankach między Koluszkami a Częstochową, na których układadane są nowe płyty peronowe, dostosowane do prędkości 160 km/h. Roboty są prowadzone nocą, aby ograniczyć wpływ na ruch pociągów. Wymiana płyt na 39 peronach to pierwszy etap inwestycji z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Efektem będzie skrócenie czasu przejazdu pociągów dalekobieżnych o około 10 minut.
Polska firma Flora Bis inwestuje w woj. śląskimartykuł
Pokaż artykuł
Polska firma Flora Bis inwestuje w woj. śląskim
Kolejna polska firma inwestuje w województwie śląskim, przy wsparciu udzielonemu przez Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną (KSSE S.A.), w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. Flora Bis realizuje inwestycję w Krzepicach (powiat kłobucki) o wartości 3 350 000,00 PLN.
[Lublin] Centrum Handlowe "Felicity"inwestycja
Pokaż inwestycję
[Lublin] Centrum Handlowe "Felicity"
Lublin
Dzięki inwestycji PKP PLK od grudnia szybciej koleją między Stalową Wolą a Przeworskiemartykuł
Pokaż artykuł
Dzięki inwestycji PKP PLK od grudnia szybciej koleją między Stalową Wolą a Przeworskiem
Od grudniowej korekty rozkładu jazdy pociągi na trasie Stalowa Wola – Przeworsk będą jeździć szybciej. Prędkość między Rozwadowem a Stalową Wolą wzrośnie ze 100 km/h do 130 km/h, a między Nową Sarzyną a Leżajskiem z 60 km/h do 110 km/h. To dzięki pracom, które PKP PLK S.A. prowadzi na tej linii za ponad 49 mln zł netto z budżetu spółki.
[warmińsko-mazurskie] Kamień węgielny pod rozbudowę CH Ogrody w Elblągu już wmurowanyartykuł
Pokaż artykuł
[warmińsko-mazurskie] Kamień węgielny pod rozbudowę CH Ogrody w Elblągu już wmurowany
W dniu 26 czerwca odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod rozbudowę Centrum Handlo...
[Kraków] Warszawa wyprzedza Kraków szybkim tramwajemartykuł
Pokaż artykuł
[Kraków] Warszawa wyprzedza Kraków szybkim tramwajem
Warszawa wprowadza i testuje innowacyjne rozwiązania, dzięki którym tramwaje pojadą znacznie szybcie...
[Wrocław] C&W wynajmuje rozbudowę galerii grupy IKEA we Wrocławiuartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] C&W wynajmuje rozbudowę galerii grupy IKEA we Wrocławiu
Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield będzie odpowiadać za komercjalizację nowej części...
[Kraków] Centrum Handlowe Serenada tuż przed otwarciemartykuł
Pokaż artykuł
[Kraków] Centrum Handlowe Serenada tuż przed otwarciem
Po dwóch latach dobiega końca budowa centrum handlowego Serenada. Wewnątrz budynku trwają prace wyko...
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce? artykuł
Pokaż artykuł
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce?
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną z 250 do 350 km/h na projektowanych liniach kolejowych. CPK stawia na pełne wykorzystanie parametrów infrastruktury, stworzenie atrakcyjnej oferty przewozowej i oszczędność czasu pasażerów. To właśnie znaczące skrócenie czasów przejazdu było podstawowym źródłem sukcesu Kolei Dużych Prędkości w Europie.
Remont linii Wrocław – Jelcz. Miasto dopłaci i ruszy z poprawą infrastrukturyartykuł
Pokaż artykuł
Remont linii Wrocław – Jelcz. Miasto dopłaci i ruszy z poprawą infrastruktury
W rejonie trzech przystanków we wschodniej części miasta mają pojawić się m.in. nowe chodniki. W dru...
Philip Morris Polskainwestycja
Pokaż inwestycję
Philip Morris Polska
Kraków
Fabryka Fortaco Polskainwestycja
Pokaż inwestycję
Fabryka Fortaco Polska
Knurów, 26 Stycznia 2C
Destylarnia Stock Polskainwestycja
Pokaż inwestycję
Destylarnia Stock Polska
Lublin, Spółdzielcza 6
Fabryka hubergroup Polskainwestycja
Pokaż inwestycję
Fabryka hubergroup Polska
Nowa 27
[śląskie] Wymiana fragmentu nawierzchni jezdni na A4 Katowice-Krakówartykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] Wymiana fragmentu nawierzchni jezdni na A4 Katowice-Kraków
Dzisiaj około godziny 18 na bezpłatnym fragmencie koncesyjnego odcinka autostrady A4 Katowice-Kraków...
Przebudowa budynku H-14 PWr na potrzeby nauki, administracji i kulturyinwestycja
Pokaż inwestycję
Przebudowa budynku H-14 PWr na potrzeby nauki, administracji i kultury
Wrocław, Śródmieście, Wybrzeże Wyspiańskiego 40
Krótsze podróże i lepszy dostęp do pociągów – nowy roczny rozkład jazdy 2024/2025artykuł
Pokaż artykuł
Krótsze podróże i lepszy dostęp do pociągów – nowy roczny rozkład jazdy 2024/2025
Od niedzieli, 15 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazd pociągów 2024/2025. Będą jeszcze krótsze czasy przejazdu m.in. z Warszawy do Szczecina, Białegostoku i Lublina. Pasażerowie wsiądą do pociągów z kolejnych nowych przystanków np. w Krakowie, Częstochowie i Rzepinie. W rozkładzie jazdy uwzględniono najbardziej korzystne dla podróżnych połączenia oraz kontynuację prac na liniach kolejowych.
Kolej Dużych Prędkości połączy Wrocław z Łodzią. Umowa na prace przygotowawcze podpisanaartykuł
Pokaż artykuł
Kolej Dużych Prędkości połączy Wrocław z Łodzią. Umowa na prace przygotowawcze podpisana
Do 350 km/h będą mogły rozpędzić się pociągi na nowej linii kolejowej Łódź-Sieradz-Wrocław. Ponad 20...
Dolny Śląsk: W Żmigrodzie powstanie kolejowy tor testowy do prędkości 300 km/h?artykuł
Pokaż artykuł
Dolny Śląsk: W Żmigrodzie powstanie kolejowy tor testowy do prędkości 300 km/h?
Hyper Poland – firma, która chce wprowadzić do komercyjnego użytku kolej magnetyczną w Polsce,...
Kolejne lokomotywy wielosystemowe o prędkości 200 km/h zasilą park taborowy PKP Intercityartykuł
Pokaż artykuł
Kolejne lokomotywy wielosystemowe o prędkości 200 km/h zasilą park taborowy PKP Intercity
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na zakup 63 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych z opcją zamówienia kolejnych 32 pojazdów i świadczeniem usług utrzymania. To rekordowe postępowanie może wzmocnić park taborowy o blisko 100 nowoczesnych jednostek. Najkorzystniejszą ofertę złożył nowosądecki producent taboru Newag oferując kwotę za zamówienie podstawowe 2,3 mld zł brutto (3,5 mld zł brutto z prawem opcji). Lokomotywy rozpędzą się do 200 km/h, a pierwsze z nich na torach pojawią się już za dwa lata.
REKLAMA